פרוט המודולות
תקשורת בינאישית עם עמיתי הוראה ומקבלי החלטות 12 שעות
מטרות התכנית:
- הקניית כלים ומיומנויות לעמידה מול קהל והעברת מסרים ושיפור יכולת העברת שיעור/ישיבה/פרזנטציה באופן ברור, זכיר, מעניין ומותאם לקהל היעד
- הפנמה ויישום של מיומנויות לתקשורת בינאישית, אשר יסייעו למשתתפים להבין טוב יותר כל אינטראקציה בינאישית ולנהל מערכות יחסים בצורה אפקטיבית יותר
- הקניית כלים לחשיבה חדשנית ויצירתית בתחומי התוכן של המשתתפים, ויציאה מקבעונות מחשבתיים אשר מאפיינים אותנו כבני אדם, ולעיתים מעכבים אותנו בתהליכי תקשורת ארגוניים
סטוריטלינג
(12 שעות וידטואלי)
מטרות התכנית:
- להבין את כוחו של הסיפור ככלי עוצמתי לקידום למידה פעילה, חוויתית ואפקטיבית
- להיחשף לרעיונות ולדוגמאות של מתודת הסטוריטלינג בתחומי הדעת השונים, במטרה לעורר מעורבות ולקדם תהליכי למידה
- להתנסות בכלים טכנולוגים מגוונים ליצירת סיפור דיגיטלי
משחוק – 12 שעות
מטרות התכנית:
- למידה מבוססת חוויה
- יצירתיות ויזמות
- סדנת יצירת שיעורים ממושחקים
- לצאת מהקופסה – משחקים במרחבים שונים.
- גיוון ופיתוח דרכי הוראה
- פיתוח צוותי
שפה – מודולות נוספות אפשריות לבחירה
אסטרטגיות הוראה בכיתה הטרוגנית
(15 שעות – וירטואלי פרט למפגש הראשון)
- הקנייה, תרגול והדגמה של אסטרטגיות למידה הן בהיבט של המורים והן בהיבט התלמידים
- העלאה של הידע אודות דרכי החשיבה של תלמידים, שגיאות צפויות והתאמת אסטרטגיות רלוונטיות
- פיתוח יכולת רפלקטיבית של המורה כלומד באמצעות ניתוח שיעורים מצולמים ותמלול שיעורים
הבנת הנקרא – מהלכה למעשה
(15 שעות- וירטואלי, פרט למפגש הראשון)
- מיומנות בבסיס הבנת הנקרא
- מהן אסטרטגיות- הבחנה בין סוגי אסטרטגיות
- עקרונות כלליים בהוראת הבנת הנקרא
מודולות מחוזיות – תקשוב
- פסג"ה נתניה – יזמות וחדשנות
- פסג"ה הרצליה – תקשורת בינאישית עם עמיתי הוראה ומקבלי החלטות
- פסג"ה פתח תקוה – למידה באמצעות Minecraft
- פסג"ה ר"ג – תרבות ארגונית בסביבת ענן 365
- קריית אונו (שלוחת פסג"ה ר"ג) – מרחבי לימוד חדשנייים
- פסג"ה חולון – PBL בסביבה מתוקשבת
- פסג"ה בת ים – לוקחים אחריות דיגיטלית
- פסג"ה תל אביב – TO BIT OR NOT TO BIT – תכנות באמצעות רכיב micro-bit
מודולות במתמטיקה
חלופות בהערכת מתמטיקה
- סוגיות בהערכת הישגים
- סוגי פריטים בהערכת הישגים – (פריטים סגורים, פריטים פתוחים, סוגי open ended questions)
- התנסות בפיתוח מחוונים מסוגים שונים (מחוון הוליסטי / מחוון אנליטי וכו') כולל התנסות בשדה
- תצפיות – עקרונות לעריכת תצפיות, מהימנות ותוקף
- ראיונות – עקרונות לעריכת ראיונות, מהימנות ותוקף
- הנמקות תלמידים – זיהוי והערכת אסטרטגיות חשיבה של תלמידים
- מפות מושגים – מיפי מושגים ככלי הערכה
סביבות למידה במתמטיקה
- מהן סביבות למידה ומה חשיבותן- סוגי סביבות למידה, עקרונות לעיצוב וארגון הסביבה, תפקיד המורה בהוראה
- הכרות עם המחוון לסביבות למידה והתנסות בו
- קירות פעילים- מה העקרונות לבניית קיר פעיל. דוגמאות והתנסות
- שיעור גמיש- מהו? התנסות בשיעור גמיש
- סביבה מתוקשבת- דוגמאות לשיעורים הכוללים תקשוב, היכרות עם אפליקציות וכלים שיתופיים. דגש על עין ביקורתית בנושא של משחקים מקוונים ואפליקציות
- למידה חוץ כיתתית- יתרונות ה"טיול המתמטי", אפשרויות ללמידה חוץ כיתתית כולל דוגמאות
חידות כעזר ומנוף לפיתוח חשיבה מתמטית
- פיתוח היכולת לחקור
- היכרות עם משימות ברמות חשיבה מסדר גבוהה
- מטודולוגיה של בעיה מובילת שיעור
הוראת השברים הפשוטים בכתה ההטרוגנית
- מענה להוראה דיפרנציאלית בנושא שברים
- ניתוח פעילויות מתמטיות לתלמידים מתקשים ומצטיינים במטרה לבנות להם תכנית עבודה אישית
- בחינת דרכי ההוראה במטרה להוביל את התלמידים ללמידה עצמית ולאתגר אותם